1.A Koťátka– celodenní provoz

Třida 1.A Koťátka je především zaměřená na adaptaci nově přijatých 3-4 letých dětí. Naší snahou je usnadnit těmto novým školákům vstup do školky a navodit pozitivní  a bezpečné prostředí pro ně i rodiče. Mnohdy je to pro celou rodinu první kontakt s školským zařízením a proto je důležitá spolupráce a komunikace k navázání důvěry ke škole.

Kromě upevnění znalostí v oblasti hygienických a sebeobslužných činností, předáváme dětem základy všech výchovných složek dle RVP, a snažíme se o podporu při socializaci, kontaktů s vrstevníky a dalších potřeb dětí v tomto věku.

Iva Poprocká

vystudovala pedagogické odborné vzdělání na SPgŠ v Praze. Specializuje se na práci s tříletými dětmi a na spolupráci s rodiči při přípravě vstupu dětí do mateřské školy. Ráda
a velmi dobře hraje na klavír, je logopedickým asistentem. Vede kroužek Logohrátek.  V březnu 2019 byla na zahraniční stáži v Londýně. V současné době se zúčastnila několika školení „Vzdělávání dětí s OMJ“ a této problematice se věnuje.

Sára Hájková

vystudovala gymnázium v Praze a v současné době dokončuje dálkově studium – obor Sociální pedagogika, kde se zaměřuje na děti s OMJ. Závodně několik let tančila a zpívala ve sboru Radost Praha. Při práci se nejvíce zaměřuje na výtvarnou výchovu a pohybové činnosti.

 

1.D Želvičky– polodenní provoz

Třída 1. D je zaměřena na adaptaci 3 – 4 letých dětí do mateřské školy. Učitelé se snaží společně s rodiči o plynulý vstup dítěte do vzdělávacího procesu bez stresu tak, by se začlenilo do kolektivu a cítilo se dobře v bezpečném a přátelském prostředí.

Naší snahou je postupné osamostatňování se dítěte a to nejen v rámci sebeobsluhy. Dále rozvíjíme dovednosti a schopnosti dětí v různých oblastech – pohybové, hudební, výtvarné, dramatické a další. Veškeré činnosti ve školce se snažíme dělat smysluplně. Chceme, aby děti poznávaly svět kolem sebe přirozenou cestou a my, učitelé, jsme jim u toho nápomocni.

Děti vedeme k tomu, aby měly sebe jako osobnost. Lidi kolem sebe a své okolí. Vlastním chováním se snažíme dětem předat hodnoty a postoje. Záleží nám na tom, aby děti, vnímaly důležitost, s jakou mají citlivě a s respektem přistupovat ke svému okolí. Vedeme je k zodpovědnosti a ohleduplnosti.

Rádi využíváme naši zrekonstruovanou zahradu k pobytu venku, nebo chodíme na delší procházky do okolí školy. Čas strávený venku považujeme za důležitý a smysluplný.

Bc. Monika Husáková

vystudovala střední ekonomickou školu v Praze, navázáním na vysokou školu FAKULTA TĚLESNÉ VÝCHOVY A SPORTU NA KARLOVĚ UNIVERZITĚ, v oboru aktivit podporující zdraví. Působila jsem jako učitelka ve FMŠ Na Výšinách.

Diana Brendlová– asistent pedagoga

1.C Medvíďata-polodenní provoz

Třída 1.C je určená pro děti od 2 do 4 let. Je zaměřená především na adaptaci dětí v úzké spolupráci s rodiči a zcela v souladu s individuálními potřebami dítěte. Vzdělávací proces ve třídě je přizpůsoben věkové kategorii dětí. Umožňuje co nejméně zatěžující a stresující adaptaci v novém prostředí , postupné odpoutávání se od rodičů, osamostatňování se a začleňování do kolektivu. Vytváříme přátelské prostředí, ve kterém děti dodržují jednoduchá pravidla a cítí se spokojeně, radostně a bezpečně.

Trpělivým přístupem vedeme děti k samostatnosti v hygienických a sebeobslužných návycích. Přiměřenými nároky podporujeme celkový rozvoj dítěte v různých oblastech – pohybové, výtvarné, hudební, dramatické, jazykové a další. Nabízíme dětem vhodné vzdělávací prostředí, podnětné, zajímavé a bohaté. Probouzíme u nich zájem objevovat svět a poznávat vše, čím je obklopeno. Snažíme se učit formou prožitku, který je dětem nejbližší. Nejdůležitější činností však zůstává HRA- učí spolupráci, dodržovat pravidla, respektovat ostatní. Díky ní poznává svět a přináší mu radost z úspěchu. Provází dítě celým dnem a prolíná všemi činnostmi.

Rozvíjíme u dětí prosociální chování zaměřené na zdvořilost, empatii, ohleduplnost, toleranci, pomoc druhým, kladné vztahy mezi vrstevníky. Vedeme je k zodpovědnosti za své chování a jednání.  Učitelé jsou vzorem a příkladem. Rádi trávíme s dětmi čas na školní zahradě nebo chodíme na vycházky do okolí. Pobyt venku je důležitý. Děti se otužují a zdravě rozvíjejí.

Mgr. Marie Bulínová

Absolvovala Střední pedagogickou školu ve Znojmě obor učitelství pro mateřské školy a následně  Pedagogickou fakultu Masarykovi univerzity v Brně obor učitelství pro 1. stupeň základní školy. Po dokončení studia odcestovala na 4 roky do Německa, kde navštěvovala Jazykovou školu Goethe Institut, Giessen u Frankfurtu nad Mohanem a zakončila ji malou státnicí. Od dětství se zajímá o hudbu, zejména o zpěv. Zúčastnila se pěveckých soutěží a zpívala v kapele. Navštěvovala Lidovou školu umění a učila se hrát na flétnu, akordeon a klavír. Mezi její další záliby patří kromě cizích jazyků také cestování, čtení, plavání, lyžování, příroda a zvířata. Ráda poznává nové věci a lidi, vzdělává se v různých oblastech. U dětí se zaměřuje na jejich adaptaci, hudební, dramatické a prosociální činnosti. Práce s dětmi ji velmi baví a naplňuje

 

 

1.B Lvíčata-celodenní provoz

Třída1.B je heterogenní pro děti od 3-6 let. Navštěvují ji děti z rodin, které mají vazby k židovství. Spolupracuje s Lauderovou základní školou-společné oslavy židovských svátků, vzájemné návštěvy, konzultace pedagogů….Dále udržuje kontakt s Židovskou obcí v Praze formou prohlídek židovských objektů a několikrát do roka společných návštěv u příležitosti oslav jak v naší třídě, tak na obci.

Třída má atmosféru komunity, jelikož rodiče dětí se navzájem znají z mimoškolních aktivit a některé rodiny navštěvují třídu několik let. Rodiče projevili zájem více přiblížit třídu pro ostatní třídy ve školce, a proto se v tomto školním roce začal realizovat projekt OTEVŘENÉ DVEŘE- nenásilně seznamovat i ostatní děti s židovskými svátky např. Roš Hašana, Jom Kipur, Chanuka, Pesach… A naopak se i děti z této třídy zapojí do oslav nežidovských svátků.

Vzhledem k tomu, že  třída je smíšená pro věkovou skupinu3-6 let, dlouhodobě se  ve třídě daří posilovat prosociální chování .

 

Michaela Býčková

vystudovala SPgŠ v Prachaticích obor učitelství pro mateřské školy. Má zkušenosti s prací v heteregonní třídě. V oblibě s dětmi má činnosti, při kterých se projevuje dětská fantazie a kreativnost a má ráda, když se děti nebojí ptát. Do výtvarných činností často zařazuje artefiletické prvky. Jinak miluje zimu, sníh, hory a výtvarné umění.

Mgr. Lucie Vachková

vystudovala SPgŠ v  Praze, obor předškolní a mimoškolní pedagogiku. Dále ve studiu pokračovala na Husitské teologické fakultě UK obor sociální práce. Po dokončení studia  4 roky pracovala v Anglii jako Aupair, a následně jako profesionální chůva.

Od dětství se věnuje zpěvu, hudbě a ráda cestuje. Je členkou pěveckého sboru Cancioneta Praga.

Ráda se sebevzdělává a navštěvuje školení různých zaměření v oblasti předškolní výchovy.

 

2.A Štěňata-celodenní provoz

 

Třída 2.A je heterogenní pro děti ve věku 4 – 5 let. Během celého školního roku se snažíme veškeré činnosti zaměřit na přípravu pro předškolní třídy a dle individuálních potřeb dítěte. Vše se snažíme přizpůsobovat věku a schopnosti dítěte. Děti si zde upevňují základy hygienických návyků, sebeobsluhy, pravidla slušného chování a správně stolování. Snažíme se dětem dát prostor, aby mohly říct vlastní názor a při činnostech byly kreativní, Děti se během roku učí správnému sezení u stolu, jak správně držet tužku. Snažíme se rozvíjet komunikaci, jak s kamarády, tak s námi. Děti zapojujeme do kolektivu v rámci volné hry i při řízené činnosti. Zaměřujeme se na rozvoj jemné i hrubé motoriky a předmatematických představ.

 

Jolana Trávníčková

Vystudovala střední pedagogickou školu v Krnově s oborem předškolní a mimoškolní pedagogika. Pochází z moravskoslezského kraje. Nejvíce se ve své práci zaměřuje na tělovýchovnou a hudební činnost. Mezi její záliby patří jízda na kole, zpěv, příroda, cestování.

Tereza Kopačová

Vystudovala střední zdravotnickou školu v Praze a dodělala si roční nástavbu oboru předškolní a mimoškolní pedagogika v Mladé Boleslavi.  Nejvíce se ve své práci zaměřuje na výtvarnou výchovu. Mezi její záliby patří příroda, cestování, jóga, malování a pečení.

Monika Menzelová– asistent pedagoga

2.B Tygříci-celodenní provoz

 

Třída 2. B Tygříci je homogenní třída, a je určena pro děti ve věku 4 až 5 let, v některých letech i pro děti předškolní. V této třídě probíhá také adaptace nových dětí, které letos nastoupily do naší FMŠ.

Děti si zde osvojují základní principy fungování ve společnosti. Upevňují si základy sebeobsluhy, zásady hygieny, pravidla slušného chování a stolování. Během celého školního roku jsou všechny činnosti zaměřeny na přípravu pro předškolní třídy a dle individuální potřeby a věku dítěte i na přípravu pro školní docházku.

Děti se učí správnému držení tužky, sezení u stolu, samostatnosti, stolování, komunikaci, fungování v rámci kolektivu. Zaměřujeme se na rozvoj motoriky, matematických představ, základů literatury atd.

Děti si rozšiřují slovní zásobu a znalost gramatiky. Učí se lepšímu slovnímu vyjadřování a popisu svých pocitů a potřeb. Rozvoj řečových dovedností umožňuje snazší získávání poznatků o sobě i o světě.

 

Štěpánka Linartová

Absolventka gymnázia s rozšířenou výukou výtvarné výchovy a Střední pedagogické školy obor učitelství na mateřských školách. Dále absolvovala první i druhý cyklus oboru tanečního a první cyklus oboru výtvarného na Lidové škole umění. Zabývala se amatérskou fotografií a hrou na hudební nástroj – kytara. Zajímá se o umění, jejím koníčkem je italská renesance.

Michaela Menzlová

Absolvovala roční studium – Asistent pedagoga a pedagog volného času. Momentálně studuje na Univerzitě Karlově obor Speciální pedagogika. Má zkušenosti s individuální podporou specifických potřeb dětí, pracovala s dětmi s ADHD či s neurózou.
Intenzivně se zajímá o psychologii a na Univerzitě Karlově absolvovala roční kurz Základy psychologie. Věnuje se jógové praxi a zajímá se o zapojení jógových prvků v rámci pohybových činností v předškolním vzdělávání. Má ráda sportovní aktivity, literaturu a cestování.

Naděžda Eklová– asistent pedagoga

 

 

3.A Hříbata-celodenní provoz

Co bychom chtěly ve třídě 3.A Hříbata

-aby se tady děti cítily dobře

-aby děti byly připraveny na přechod do základní školy

-aby se děti naučily říkat svůj názor, spolupodílely se na dění ve třídě

a dokázaly přijmout odpovědnost za své činy

-dát dětem dostatečný prostor k všestrannému rozvoji, využít potenciál každého

dítěte a každému poskytnout potřebnou míru podpory

A abychom si společně s medvídkem Pú mohli každý den říct :,,Dnes je dnes, můj oblíbený den.“

Monika Petrovová

Hned po ukončení studia na SPgŠ  nastoupila do naší mateřské školy, kde pracuje již 37 let. Od začátku se intenzivně věnuje rozvoji předmatematické gramotnosti, logopedické prevenci a přípravě dětí na přechod do základní školy. Ráda výuku propojuje s moderními technologiemi a proto nedílnou součástí  této třídy je interaktivní tabule. Spolupracuje s PedF UK jako fakultní učitelka, je logopedickým  asistentem  a vede kroužek logohrátek.

Bc. Jaroslava Matoušová

Vystudovala Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. V současné době ve studiu pokračuje v navazujícím magisterském oboru. Od dětství se věnuje zpěvu, divadlu a výtvarné výchově. Byla dlouholetou členkou pěveckého sboru Sedmihlásek. Ve své práci se často zaměřuje na předčtenářskou gramotnost. Mezi její záliby patří turistika, zpěv a malování

 

3.B Delfíni-celodenní provoz

Třída 3.B – Delfíni je homogenní třídou, a je určena pro děti ve věku 5 až 7 let. Ve třídě je zapsáno 28 dětí.

Děti si během celého roku osvojují a upevňují sebeobsluhu, zásady správné hygieny, pravidla slušného chování a stolování. Během školního roku jsou všechny činnosti zaměřeny na přípravu nástupu do základní školy: správné sezení u stolu, správný úchop tužky, rozvoj hrubé a jemné motoriky, rozvoj grafomotoriky, rozvoj jazykových dovedností, rozvoj kognitivních procesů, matematických představ, samostatnosti, vzájemné kooperace, kolektivního vedení atd. Ke každému z dětí se přistupuje individuálně tak, abychom u něj rozvíjeli slabé i silné stránky.

Společně se školním asistentem je věnován čas dětem s odlišným mateřským jazykem. Podporujeme jejich porozumění a rozvíjíme řeč ve všech jazykových rovinách.

Dramatická výchova, hudebně pohybová výchova, výtvarná výchova je protknuta skrze celý třídní vzdělávací plán třídy 3.B – Delfíni.

Zároveň se soustředíme na environmetální výchovu, protože v této třídě jsou chovaná zvířata (vodní želvy – Želva nádherná), o které se společně s paní učitelkami děti starají. Děti se učí třídit odpad, pečovat o školní zahradu, utváří si vztah k životnímu prostředí a učí se, jak zvýšit jeho kvalitu.

 

Bc. Daniela Křehlová

Jmenuji se Daniela. Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu UK obor Učitelství pro mateřské školy. Od malička se zabývám moderním tancem, který dlouhá léta vyučuji. Protančila jsem několik let na divadelních prknech. Zajímám se o dramatickou výchovu, především s dětmi předškolního věku. Ráda trávím čas v přírodě, učím se hrát na ukulele a každý den si zpívám.

Barbora Zemková

Vystudovala jsem střední pedagogickou školu v Litoměřicích a nyní dokončuji poslední ročník bakalářského studia na učitelství pro mateřské školy se specializací na tělesnou výchovu. Devět let jsem navštěvovala výtvarný a dramatický kroužek na základní umělecké škole. Ve volných chvílích se nejraději věnuji kreslení, plavání a v posledních letech, jsem se začala zajímat o logopedii.

 

3.D Vodárenská věž- detašované pracoviště

 

Třída 3.D 

Je pro děti, které  plní povinné předškolní vzdělávání. Vzhledem k této skutečnosti je přizpůsobeno nejen vybavení třídy, ale především třídní vzdělávací program, který zahrnuje všechny oblasti vzdělávání.
Zaměřujeme se především na všestranný rozvoj před vstupem do ZŠ. Děti si upevňují sebeobsluhu, samostatnost při obsluze i pracovních dovednostech, pravidla slušného chování, zásady hygieny apod. Rozvíjíme hrubou i jemnou motoriku, grafomotoriku, předmatematickou a předčtenářskou gramotnost, jazykové a řečové dovednosti, zrakové, sluchové vnímání, orientaci v čase a prostoru aj.  Mimo jiné se třída zaměřuje na environmentální výchovu. Chováme vodní želvu nádhernou a pakobylky, o které děti společně pečují. Na zahradě školy pěstujeme ovoce, zeleninu a kvetoucí rostliny. Děti jsou vedené k třídění odpadu. Pro děti připravujeme projektové dny zaměřené na např. keramiku, vědecké pokusy, hudebně-pohybové hry, logo-hrátky apod.

Naším cílem je, aby byly děti šťastné a spokojené, aby se cítily bezpečně a zažívaly pocit úspěchu. Učíme je zdravému životnímu stylu, uvědomění si odpovědnosti za své chování a jednání a to vše společnou cestou s rodiči.

 

Bc. Petruše Hudecká

vystudovala pedagogické vzdělání na SPgŠ a PedF UK obor učitelství pro mateřské školy. Vede děti k zájmu o přírodu, ekologii a péči o zvířata. Ráda připravuje a realizuje dílčí projekty s enviromentálním zaměřením, díky nimž získala certifikát Ekoučitel roku 2018/19. Vede zájmový kroužek Malý vědec. Mezi její zájmy patří příroda, hudba a tanec.

 

Kristýna Ježková

vystudovala jsem gymnasium v Kladně, momentálně studuje 2 ročník na Pedagogické fakultě UK st učitelství pro MŠ se specializací na hudební výchovu. Od malička se věnuji hudbě, především zpěvu. Byla jsem členem sboru Sluníčko, v ZUŠ jsem chodila na klavír, flétnu, kytaru a sólový zpěv. Ráda cestuji, i proto jsem pár let pracovala jako letuška. Mezi mé ostatní záliby patří také sport, především jóga a běh.