Granty 2017

Celoměstský program podpory vzdělávání na území hlavního města Prahy pro rok 2017:

  • Vědecké pokusy a činnosti na podporu přírodovědné gramotnosti v předškolním věku
  • Písmo- jako vědomá stopa-Zvyšování profesního sebevědomí a profesní odpovědnosti-Podpořit odborný a pedagogický růst fakultních učitelů. Zajištěním odborného  proškolení umožní vybavit  učitele kompetencí v rozsahu  metody Písma jako vědomé stopy.Zajištění cílené podpory  a vytvoření podmínek pro systematický rozvoj fakultních učitelek.Vybavení klíčových znalostí  v oblasti grafomotoriky u dětí předškolního věku

Granty 2018

Celoměstský program podpory vzdělávání na území hlavního města Prahy pro rok 2018:

  • Podpora profesního růstu u učitelů v oblasti předmatematické gramotnosti u dětí předškolního věku-Zajištění profesionálně vedené cesty učitelů  prostřednictví profesního růstu v oblasti předmatematické gramotnosti, aby tento cíl byl naplněn je potřeba dovzdělat učitele  v oblasti předmatematické gramotnosti, dovybavit pomůcky, metodický materiál  a literaturu doporučenou pro tuto oblast. Učitelky musí být schopné realizovat jednotlivé činnosti s uplatněním teoretických, pedagogických a psychologických poznatků. Tak aby docházelo k propojení teorie a praxe.
  • Posílení podpory učitele při organizaci vzdělávacího procesu v rámci ICT-Proškolení celého pedagogického týmu včetně vedení FMŠ v  oblasti ICT techniky, využití digitálního zpracování a uchovávání informaci v FMŠ.  Posílení podpory učitele  při organizaci vzdělávacího procesu v rámci ICT Zapojení moderních technologie  do vyučovacího procesu, didaktická účinnost využití programu

 

Granty 2019

Programy celoměstské podpory vzdělávání na území HMP pro rok 2019 na základě usnesení Zastupitelstva hlavního města Prahy č. 6/58 ze dne 25.04.2019.

  • Zodpovědně s penězi aneb moje první peníze
  • Rozvoj profesní identity

Granty 2020

Programu celoměstské podpory vzdělávání na území HMP pro rok 2020 na základě usnesení Zastupitelstva hlavního města Prahy č. 16/61 ze dne 16.04.2020.

  • Cesta do naší historie-Prostřednictvím řízených aktivit a průvodcových procházek  se děti seznámení s historickými i legendárními postavami české historie, práce s vybranými platidly (finanční gramotnost), propojení s architekturou a uměním ve veřejném prostoru. Jejich součástí je vždy dramatizace určité postavy či konkrétního příběhu se zapojením dětí do děje.
  • Preventivní program pro děti z MŠ-Prostřednictvím  workshopů a projektových dnů  v  dlouhodobě systémově provázaných aktivitách si děti uvědomí, škodlivost návykových látek  Získají  nové poznatky o tom co je zdraví prospěšné a co škodlivé. Jakým způsobem mohou své zdravý podpořit a naopak jak  uškodit

Granty 2021

Programu celoměstské podpory vzdělávání na území HMP pro rok 2021 na základě usnesení Zastupitelstva hlavního města Prahy č. 25/64 ze dne 18.03.2021.

  • Podpora interaktivní a programovatelné techniky v předškolním věku: Využití moderních informačních a komunikačních technologii v předškolním vzdělávání. Robotické hračky představují nenásilný způsob, jak naučit děti základům techniky, algoritmického myšlení, programování a dávají možnost, jak u dětí rozvíjet prostorovou představivost. Zajistit do předškolních tříd digitální koutek, kde se děti mohou věnovat pod vedení učitele edukačnímu programu a využívat digitální pomůcky k badatelským aktivitám.
  • Asertivní omunikace a řízení stresu. Dovednosti asertivního stylu komunikace a jednání jsou spolu s ostatními sociálními dovednostmi d ůležité pro učitele. Sebevědomá prezentace stojí na jasném myšlení, promyšlené práci s jazykem a spolupr áci s vlastním tělem

Granty 2022

Programu celoměstské podpory vzdělávání na území HMP pro rok 2022 na základě usnesení Zastupitelstva hlavního města Prahy č. 35/4 ze dne 24.03.2022.

  • Podpora digitálních technologiemi a multimediálními zařízeními v předškolním věku- technický a digitální svět: S digitálními technologiemi a multimediálními zařízeními se dnes děti běžně setkávají již v předškolním věku. Je proto vhodné, aby k dovednostem každého učitele patřili dovednosti a znalosti moderní digitální technologii. Pro správné didaktické vedení dětí v mateřské škole je třeba zvolit vhodnou výukovou metodu či formu. Využívání digitálních technologií klade nároky na přípravu techniky pro výuku i digitální kompetence vyučujících.
  • Přes silnici za ruku, pozor červená! Děti by svou každodenní roli účastníka silničního provozu měly být dobře připraveny, jak po praktické, tak i po teoretické stránce. S různými dopravními situacemi se setkávají děti už od útlého věku.  Předškolní věk je vhodný pro získávání zkušeností s bezpečným chováním při běžných dopravních situacích. Prostřednictvím projektových dní seznámíme děti hravou formou s bezpečným chováním na silnicích a chodnících, tak aby byly připraveny na dodržování pravidel silničního provozu a ochránili tak jejich zdraví.

 

 

Granty 2024

Programu celoměstské podpory vzdělávání na území HMP pro rok 2024 na základě usnesení Zastupitelstva hlavního města Prahy č. 13/15 ze dne 18.04.2024.

  • Ten dělá to a ten zas tohle aneb řemeslné a pracovní aktivity v MŠ-Podpora inovativních metod a forem v oblasti řemeslných a pracovních  dovedností u dětí. Jedním z cílů řemeslných a pracovních aktivit je rozvoj řemeslného  myšlení a povědomí u dětí předškolního věku. Zážitkovou metodou  se děti seznámí s profesemi dospělých, osvojí si  řemeslné  vědomostí, dovednosti a návyky, dojde k podpoře  vztahu k řemeslu.  Rozvíjení dovednosti dětí má za cíl umožnit dětem osobní rozvoj. Podnícení  jejich zájmu  o další vzdělávání v oblasti pracovních aktivit.
  • Podpora profesního rozvoje učitelů v oblasti jazykových schopností u dětí podle Elkonina-Seznámení  a proškolení učitelů  a  schopnost aplikace metody Elkonin u dětí předškolního věku. Naučit se hlubšímu chápání jazykových mechanismů čtení a psaní a  principů a pravidel tréninku fonematického uvědomování jako nezbytného  předpokladu pro čtení. Seznámí s principy metodiky, pomůckami a  jejich používáním.

 

Granty 2025

Opatření na podporu vzdělávání dětí, žáků a studentů škol a školských zařízení, které poskytují vzdělávání na území hlavního města Prahy s výjimkou škol vysokých

  • Za pohádkou pohádka-Program čtením a psaním ke kritickému myšlení.Čtenářská gramotnost je schopnost porozumět textu, přemýšlet o něm, posuzovat ho, zabývat se jím a používat ho k dosažení vlastních cílů, k rozvoji vlastních vědomostí a potenciálu a k účasti ve společnosti“ .Dítě se učí porozumět konvencím, soustředit se, porozumět slyšenému, rozvíjí paměť, motoriku, myšlení, představivost a fantazii

 

Podpora integrace cizinců na území MČ Praha 7 v roce 2024

V rámci přidělené dotační podpory  od MČ Praha 7 bude ve FMŠ od řijna 2024 pokračovat  skupinová výuka češtiny pro děti s OMJ.